no niin. vili ja liinu ovat olleet taas liikkeellä. vili kaksi kertaa ja liinu kolme. liinu pari kertaa mennyt noin 10km ja tänään 6km. oli rauhallinen lenkki. mentiin koivuniemenlenkki. liinu oli vähän pahalla tuulella jossain vaiheessa, ja räntä ja vesisateesta johtuen minä jäässä. anna tuli ekaksi vilillä, mutta viimeisen vähän yli kilsan tulin minä sillä. ravattiin muutamia askeleita kokeeksi. sillä on kyllä maailman ihanin joustavin ja mukavin ravi! odotan innolla saikun loppumista, niin uskaltaisi kokeilla laukkaakin..
 hmm. tosin pelkään, että se nesteen kerääntyminen jalkoihin voi lisätä saikun pituutta, mutta katsotaan! huomenna saan uusia tarhoja. jyri ja minä tehdään. sain myös pyöröpaaleja ja ajattelin kokeilla jos laittaisin vilin tarhaan paalin. jos sitten tulis nopeammin paremman näköiseksi. onhan hän toki jo parempi, kuin oli, mutta vielä lisää! :) tarvii vaan jatkossa olla tarkempi, kun jos sen päästää laihtumaan, sitä ei meinaa erkkikään saada lihoihin!
 Vilillä on semmoinen hassu tapa puhaltaa sierainten kautta ilmaa ulos, kun se on huolissaan, niin että kuuluu semmoinen pieruääni. kokeilin tänään, kun olin sen selässä. jännitin itseni tönköksi ja olin niin, kuin pelottais ihan jauheesti! ja heti alkoi kuulua "prööt, prööt..." elikäs se taitaa tykätä siitä, jos ratsastaja on rento.. :)
 liinu reagoi myös helposti ratsastajaan. jos jännittää kovasti, se ottaa helposti ravit ja alkaa katsella kovin ympärilleen simmut pyöreänä ja korvat putkilolla.
 Hassuja heppoja.. :)